۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

ارسال ۳۰ کانتینر نارنگی به روسیه/ چین مشتری مرکبات مازندران

ارسال ۳۰ کانتینر نارنگی به روسیه/ چین مشتری مرکبات مازندران

ساری- مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران از ارسال ۳۰ کانتینر نارنگی به روسیه خبر داد.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه گردشگری مالی کشاورزی مازندران ۶۵ هزار میلیارد تومان و ۴۰ هزار میلیارد تومان مربوط به باغات استان است، آن را ۶۰ درصد درآمد بخش کشاورزی بیان کرد.

وی خواستار حمایت مسؤولان از صنعت باغداری استان شد و با اشاره به برداشت نارنگی پیش رس در استان از مردم خواست تا محصولات را به موقع برداشت کنند و گفت: امسال میزان رعایت زمان برداشت بیش از ۹۷ درصد بوده است.

شعبانی با اظهار اینکه رنگ آوری و زودبرداشت کردن ضربه به بازار محسوب می‌شود، گفت: خوشبختانه چهار کانتینر محصول در ابتدا به روسیه ارسال شد و اکنون در حال ارسال ۳۰ کانتینر به روسیه هستیم.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران قیمت نارنگی را روی درخت بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان ذکر کرد و گفت: قیمت کیوی نیز اکنون در باغ و سر درخت ۶۰ هزار تومان رسیده است.

وی از باغداران خواست تا به برداشت به موقع محصول توجه ویژه داشته باشند، گفت: برداشت تامسون تا ۱۵ آبان ماه ممنوع است زیرا هنوز رنگ نگرفته است.

وی نداشتن حمل ونقل هوایی و ریلی را از مشکلات فراروی صادرات برشمردو گفت: با توجه به ارزان بودن حمل ونقل دریایی باید از این ظرفیت استفاده کنیم و دو کشتی رو - رو برای این کار تهیه و آماده شده است.

شعبانی ادامه داد: کشورهای مختلف از جمله چین مشتری و متقاضی خرید مرکبات استان هستند.

مازندران سالانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول تولید می‌کند.

کد خبر 6263860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha